Doručování zásilek. Jak jsme spokojeni se službami České pošty?

S rostoucím trendem nakupování online roste také konkurence v doručování zásilek. Zákazník si už při objednávce může vybrat hned z několika společností, které mu mohou zásilku doručit a nemusí se spoléhat jen na Českou poštu. S jejími službami je velmi spokojeno je pouze 14,16 % z dotázaných, opravdovou nespokojenost vyjádřilo 12,91 % respondentů, jak vyplynulo z průzkumu společnosti Public Data Research.

Zákazník si už při objednávce na e-shopu může vybrat hned z několika společností, které mu mohou zásilku doručit a nemusí se spoléhat jen na Českou poštu. Foto: FAEI

Možnost výběru dopravce tak hraje do karet soukromým přepravcům. S jejich službami je opravdu spokojeno o 15,96 % respondentů více než se službami České pošty. Opravdu velmi spokojeno je tedy 30,12 %. Také odpověď spíše spokojeno zvolilo o 10,20 % více než při otázce ohledně služeb České pošty, tedy 56,63 %.

Nejvíce spokojeni se službami soukromých přepravců jsou právě lidé ve věkové kategorii 18-25 let, kteří jsou také nejvíce nespokojeni se službami České pošty. Nespokojeno se službami soukromých přepravců je pouze 3,62 %.

Nejlepší zkušenosti s Českou poštou mají respondenti z Libereckého kraje, uvedlo to 39,71 % respondentů. Nejhorší zkušenosti mají s Českou poštou v Karlovarském kraji: 78,57 % respondentů v tomto kraji uvedlo, že má lepší zkušenosti se soukromými přepravci.

DŮVODY K NESPOKOJENOSTI

Důvody, které vzbuzují v lidech nespokojenost s Českou poštou nebo soukromými přepravci jsou různé. Největší nespokojenost ale vyvolává, pokud doručovatel nezazvoní, přestože zákazníci čekají na zásilku doma. Tento problém vnímá jako největší důvod k nespokojenosti 27,52 % z dotázaných.

Dalším nešvarem České pošty, který způsobuje nespokojenost s jejími službami, je, když řidič přijede v jinou než domluvenou dobu. To byl velký důvod k nespokojenosti u 17,21 % respondentů.

Dalšími důvody nespokojenosti jsou: Když má řidič zpoždění, chová se nehodně anebo vůbec nepřijede. Za největší problém a současně důvod k nespokojenosti považuje téměř deset procent lidí to, když zásilka dorazí poškozená.

NEJLEPŠÍ A NEJHORŠÍ ZKUŠENOSTI

Při objednávání zboží z e-shopu využívají lidé ve skoro stejné míře jak Českou poštu (45,53 %), tak soukromé přepravce (46,55 %). Tento výsledek se podle autorů průzkumu promítá napříč všemi věkovými kategoriemi nad 30 let.

Průzkum také zjišťoval, s jakými přepravci mají lidé nejlepší a nejhorší zkušenosti. Českou poštu označilo za jejich nejlepší zkušenost 23,56 % respondentů, naopak za nejhorší ji považuje o třináct procent lidí více (36,73 %).

Za nejlepší zkušenost uvedlo 38,39 % dotazovaných společnost PPL, která si vysloužila 17,21 % odpovědí s označením nejhorší zkušenost. Velmi pozitivně viděli respondenti také další přepravní služby, s nimiž měli nejlepší zkušenosti: DPD (11,33 %), GLS (6,80 %), Geis (4,76 %) či Intime (8,61 %).

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB